Uff, por fin podemos seguir informando y acreditando datos para ir tirando de los flecos de la manta.
A continuación, se puede observar:
- El SEGUIMIENTO de la PAGA DE MODERNIZACIÓN de los años 2007,2008 y 2009.
- Cita textual del CONVENIO del AYUNTAMIENTO de Calafell. (2005-2009).
- Cita textual del ACUERDO de la MESA GENERAL de NEGOCIACIÓN para su correcta aplicación. (muy diferente al convenio de nuestro majestuoso AYUNTA-MIENTO).
- APROBACIONES por parte de Junta de Gobierno Local, sobre la CANTIDAD OTORGADA a cada trabajador durante los años 2007, 2008, 2009.
A partir de esta información, podremos ir conociendo:
- IRREGULARIDADES en la aplicación del FONDO de MODERNIZACIÓN.
- FAVORITISMOS en la RETRIBUCIÓN SALARIAL según el cargo ocupado o según al departamento al que pertenece el trabajador/a.
- NOMBRES de PERSONAS INCLUIDAS como TRABAJADORES del Consistorio siendo personal de EMPRESA EXTERNA.
- Las cantidades otorgadas a ciertos CARGOS DE CONFIANZA.
- Las cantidades otorgadas a ciertos TÉCNICOS (según el departamento).
- Las cantidades concedidas al INTERVENTOR/A, SECRETARIO/A, TESORERA y/o CARGOS DIRECTIVOS.
- Nº TOTAL de trabajadores (funcionarios, laborales, temporales o eventuales), siendo muy diferente a la cantidad publicada por el consistorio.
- La DESIGUALDAD retributiva entre trabajadores.
- Nº de funcionarios de carrera y funcionarios interinos junto con la táctica aplicada por el consistorio para aparentar el gran nº de funcionarios que trabajan para este nuestro AYUNTA-MIENTO siendo muy distinta la realidad actual donde la mayoría son funcionarios interinos. (Provocando inseguridad entre los trabajadores, aceptación de trabajos o tareas poco trasparentes simplemente para poder dar de comer a sus hijos, etc....)
- Y otras .............................
Hoy, NO empezaremos a sacar las primeras conclusiones. La persona interesada en este seguimiento, le aconsejamos que empiece observando, leyendo y comparando para poder enterder y poder sacar sus propias conclusiones.
JUNTAS DE GOBIERNO LOCAL 2007, 2008, 2009
2007
21. APROVAR EL DESCOMPTE D'AVANÇAMENT DE SOU A LA NÒMINA DE NOVEMBRE DE 2007 EN CONCEPTE DE PAGA DE MODERNITZACIÓ I INCENTIVACIÓ DEL PERSONAL AL SERVEI DE LA CORPORACIÓ REBUDA EN EL MES DE MARÇ DE 2007
Vist article núm.28 del 6è Conveni Col.lectiu únic d'àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat de Catalunya per al període 2004-2008, que en el seu apartat "h" diu: "S'ha d'aplicar a tot el personal inclòs en l'àmbit d'aquest conveni qualsevol altra millora o clàusula de revisió salarial que, amb referència, si s'escau, a l'IPC estatal o a l'IPC de Catalunya, pugui establir-se a la Mesa general per als exercicis 2005, 2006, 2007 i 2008 per a tot el personal de l'àmbit d'aplicació de la Mesa Sectorial de negociació del personal d'administració i tècnic de la Generalitat de Catalunya."
Vist que, així mateix, l'article núm. 28 del 6è Conveni Col.lectiu únic d'àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat de Catalunya per al període 2004-2008, que en el seu apartat "f" diu:"Amb efectes d'1 de gener de 2006 la massa salarial del personal laboral de l'Administració de la Generalitat ha experimentat un augment global del 2,6% respecte a la corresponent per al l'exercici de 2005."
Vist que per acta de preacord de la Comissió Negociadora del Conveni i del Pactes Socio-econòmics del personal al servei de l'Ajuntament de Calafell que en el seu apartat tercer diu que "Les parts acorden la creació d'una paga en caràcter anual per tal de compensar la pèrdua del poder adquisitu del personal. Aquesta paga s'abonarà al mes de març de cada any, tindrà caràcter consolidable i es computarà d'acord el diferencial existent entre l'increment general previst a la Llei de Pressupostos de l'Estat i l'increment real del Index de Preus al Consum corresponents a la Comunitat Autónoma de Catalunya. La paga corresponent al 2004 i 2003 es va abonar a la nòmina de l'octubre de 2005. La paga acordada s'abonarà en nòmina sota el concepte de paga de modernització i incentivació i la mateixa meritarà en forma automàtica per annualitats vençudes."
Considerant que l'acte del preacord municipal afecta la contingut de les relacions de treball de personal laboral i personal funcionari al servei de la Corporació, i en aquesta mesura la seva aplicabilitat, en quan a regularització salarial, s'ha d'extendre a la totalitat del personal.
Vist que es van realitzar els càlculs retributius per part de la gestoria encarregada de la gestió de les nòmines, segons contingut de detall següent, i al mes de març de 2007 es va avançar els imports que també es detallen:
Vistos els informes de consignació emesos pel departament d'Intervenció i que consten a l'expedient.
Vist l'informe del Director Recursos Humans.
Vist l'infome de Secretaria
Vist l'infome de Secretaria
La Junta de Govern de conformitat amb la proposta del regidor delegat de Regim Intern, per unanimitat acorda:
PRIMER.- APROVAR l'abonament d'una paga en concepte de modernització i incentivació del personal al servei de la Corporació per l'import individualitzat que resulta del detall anterior.
SEGON.- APLICAR al personal al servei de la Corporació l'esmentada paga a la nòmina del mes de novembre de 2007 amb el corresponent descompte concedit com a avançament de sou al mes de març de 2007, segons detall que resulta al quadre que figura als antecedents.
TERCER.- Abonar als treballadors que han estat baixa d'empresa mitjançant taló els imports nets que resulten de la confecció de nòmina complementària segons detall de la part expositiva.
QUART.- Donar compte a les seccions sindicals, al departament d'Intervenció i a la gestoria encarrregada dels assumptes del personal d'aquest Ajuntament.
2008
12. RATIFICAR DECRET NÚM. 2123/2008 DE 25 D'ABRIL D'ASSIGNACIÓ INDIVIDUALITZADA DE FONS DE MODERNITZACIÓ PER ABONAR A LA NÒMINA D'ABRIL DE 2008
El senyor Alcalde en data 25/04/08 ha dictat la resolució del contingut literal següent:
DECRET NUM: 2.008/2.123
Atès que en l’article 21 dels pactes sòcio-econòmics del personal funcionari al servei d’aquest ajuntament, així com en l’article 25 del conveni del personal laboral, es contempla l’existència d’un fons de modernització.
Atès que l’ajuntament ha fet dues reunions amb els representants dels treballadors durant els dies 3 i 8 d’abril, en les quals han quedat definits els criteris que regiran l’assignació individualitzada dels imports corresponents a paga de modernització. (Annex I ; actes de les reunions entre ajuntament i representants dels treballadors dels dies 3 i 8 d’abril).
Atès que en aplicació dels criteris mencionats anteriorment el càlcul dels imports individuals de la paga de modernització és el que queda reflectit a l’Annex II que s'adjunta al present acord i la corresponent despesa de Seguretat Social segons el següent quadre:
Vist el contingut de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, del Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, en els articles 22 al 30 en que es regula l’àmbit retributiu de la funció pública.
RESOLC:
La Junta de Govern local per unanimitat acorda: Ratificar l'esmentat decret d'Alcaldia.
2009
Atès que en aplicació dels criteris esmentats anteriorment s'han fet els càlculs dels imports individuals del fons de modernització és el que queda reflectit a l'Annex I que s'adjunta al present acord i la corresponent despesa de Seguretat Social segons el següent quadre:
Vist el contingut de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, del Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, en els articles 22 al 30 en que es regula l’àmbit retributiu de la funció pública.
_________________________________________________________________
CONVENI AJUNTAMENT DE CALAFELL 2005-2009
Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4836 – 7.3.2007
RESOLUCIÓ
Article 25
El president de la corporació o en el seu cas, la Junta de Govern Local, per delegació, determinarà anualment l’aplicació i la distribució d’aquest fons.
__________________________________________________________________
III ACORD GENERAL SOBRE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL DE L’ÀMBIT D’APLICACIÓ DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA
5.- RETRIBUCIONS
5.1.- Increment general
5.2.- Fons de modernització i racionalització de l’Administració
L'Administració de la Generalitat de Catalunya proposarà habilitar a la llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per als exercicis 2006, 2007 i 2008 un fons addicional anual per tal d’atendre polítiques retributives pròpies que, en aplicació de la normativa vigent i per donar compliment a allò que disposa l'art. 100.a) del DL 1/97, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa dels preceptes legals vigents en matèria de funció pública, contribueixin a la modernització, la racionalització i la millora de la productivitat de l'Administració de la Generalitat, i que comportin, per tant, una millora en la prestació dels serveis públics pel que fa a la seva qualitat, eficàcia i eficiència, mitjançant una gestió responsable i òptima dels recursos disponibles, que haurà de ser avaluada periòdicament per les parts signants, les quals, en cas necessari, podran proposar l’adopció de les mesures adients per assegurar l’assoliment dels objectius de millora fixats.
a) La dotació d’aquest fons serà equivalent al 0,3% anual de la massa salarial de tots els empleats i totes les empleades públics de l’àmbit d'aplicació de la Mesa General de Negociació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a als anys 2006, 2007 i 2008. La Mesa General de Negociació i, en el seu cas, les diferents meses sectorials, determinarà anualment l’aplicació i la distribució d’aquest fons per a col·lectius determinats i per a mesures específiques indicades al paràgraf anterior.
b) Per als anys 2006, 2007 i 2008, s’afegirà al fons addicional previst al paràgraf anterior un 0,05%, un 0,20% i un 0,30%, respectivament, en relació amb la corresponent massa salarial. Tanmateix, en cas que l’increment real de l’IPC estatal de l’any anterior resulti ser superior a l’increment general establert al punt 5.1, el percentatge corresponent a l’any afectat, és a dir el 0,05%, el 0,20% i el 0,30%, s’incrementarà amb el diferencial entre l’increment general i l’IPC estatal que s’hagi produït.
La distribució dels increments dels fons addicionals previstos en aquest paràgraf es determinarà a la Mesa General de Negociació.
____________________________________________________________
Vist el contingut de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, del Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, en els articles 22 al 30 en que es regula l’àmbit retributiu de la funció pública.
Vist el contingut del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, que en els articles 160 a 182 regula el règim retributiu.
En ús de les facultats que m'atorga l'art.21 de l'LBRL i legislació concordant.
RESOLC:
PRIMER.- Aprovar els imports de paga de modernització segons ANNEX II i quadre detallat de la part expositiva.
SEGON.- Abonar els imports que es relacionen a l'esmentat quadre a la nòmina d'abril de 2008.
TERCER.- Donar compte al departament de Tresoreria, Intervenció, a les Seccions Sindicals i a la gestoria encarregada de la confecció de nòmines.
2009
17. PROPOSTA D'APROVACIÓ DELS IMPORTS DE FONS DE MODERNITZACIÓ I DEL SEU ABONAMENT A LA NÒMINA DEL MES D'ABRIL.
Atès que en l’article 18 dels pactes sòcio-econòmics del personal funcionari al servei d’aquest ajuntament, així com en l’article 25 del conveni del personal laboral, es contempla la creació d’un fons de modernització.
Atès que a la comissiò mixta que es va dur a terme el dia 29 de gener de 2009, l'Ajuntament va acordar estudiar la proposta realitzada per els representants dels treballadors en relació a la creació i congelació d'un fons de modernització i a l'abonament del mateix conjuntament amb la nòmina del mes d'abril de 2009 (Acta Comissió mixta de data 29 de gener punt 4).
Atès que posteriorment van tenir lloc diferents reunions entre els representants de l'Ajuntament i dels treballadors on es van definir i aprovar els criteris pel càlcul del fons de modernització 2009, essent aquest criteris la congelació de la paga de l'any anterior, l'aplicació de l'IPC del 0,2% al personal de nova incorporació que li pertoqui, i establint el límit màxim de la paga a l’import d’una paga extra, i així mateix es va acordar l'abonament de la mateixa conjuntament amb la nòmina del mes d'abril.
Vist que el Ple de la Corporació Local celebrat aquest mateix matí, en el seu punt cinquè ha aprovat els criteris pel càlcul del fons de modernització essent aquestos la congelació de la paga de l'any anterior, l'aplicació de l'IPC del 0,2% al personal de nova incorporació que li pertoqui, i establir el límit màxim de la paga a l'import d'una paga extra, així com l'abonament de la mateixa conjuntament amb la nòmina del mes d'abril.
Atès que en aplicació dels criteris esmentats anteriorment s'han fet els càlculs dels imports individuals del fons de modernització és el que queda reflectit a l'Annex I que s'adjunta al present acord i la corresponent despesa de Seguretat Social segons el següent quadre:
Vist el contingut de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, del Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, en els articles 22 al 30 en que es regula l’àmbit retributiu de la funció pública.
Vist el contingut del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, que en els articles 160 a 182 regula el règim retributiu.
Vista la resolució de 02 de gener de 2009, de la Secretaria de l'Estat de Hisenda i Pressupostos, per la que es dictan instruccions en relació amb les nòmines dels funcionaris inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 30/1984, de 02 d'agost en els termes de la disposició final cuarta de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, i s'actualitzan per l'any 2009 las cuantías de las retribucions del personal a ques es refereixen els corresponents articles de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per aquest exercici.
Vist que segons es desprèn de l'informe de la Directora de Recursos Humans el concepte retributiu del fons de modernització s’estableix com a pacte entre la corporació i els treballadors.
Vist l'informe de la Secretària acctal.
Vist l'informe núm 263/2009 de data 30 d'abril, emès per la Directora de Recursos Humans.
La Junta de Govern Local de conformitat amb la proposta presentada pel regidor delegat de l'Àrea i per unanimitat acorda:
PRIMER.- Aprovar els imports de Fons de Modernització segons ANNEX I i quadre de la part expositiva.
SEGON.- Abonar els imports que es relacionen a l'esmentat quadre a la nòmina del mes d'abril de 2009
TERCER.- Donar compte al Departament d'Intervenció, al Departament de Tresoreria, al CUP, a les Seccions Sindicals i a la gestoria encarregada de la confecció de nòmines.
_________________________________________________________________
CONVENI AJUNTAMENT DE CALAFELL 2005-2009
Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4836 – 7.3.2007
RESOLUCIÓ
TRI/4557/2006, de 23 d’agost, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l’Ajuntament de Calafell per als anys 2006-2009 (codi de conveni núm. 4301562).
Article 25
Fons de modernització i racionalització de l’Administració
Amb la finalitat de promoure polítiques de modernització i racionalització de l’Administració així com incentivar una millora de la productivitat i aconseguir un increment en la qualitat de la funció pública es dotarà un fons, l’import del qual serà determinat pel Ple en cada anualitat.
En tot cas i durant la vigència del present acord, el fons de modernització i racionalització de l’Administració s’incrementarà en forma que garanteixi l’increment mínim al que fa referència l’acord 5.2 del III Acord General sobre condicions de treball del personal de l’àmbit d’aplicació de la Mesa General de Negociació de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
El president de la corporació o en el seu cas, la Junta de Govern Local, per delegació, determinarà anualment l’aplicació i la distribució d’aquest fons.
__________________________________________________________________
III ACORD GENERAL SOBRE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL DE L’ÀMBIT D’APLICACIÓ DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA
5.- RETRIBUCIONS
5.1.- Increment general
L’increment general de les retribucions per a tots els anys de vigència de l’Acord serà el que estableixi la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya. Aquest increment s’aplicarà al personal funcionari i estatutari, de forma proporcional, sobre tots els conceptes retributius de caràcter fix i periòdic.
Seran d’aplicació així mateix les millores retributives de caràcter general que prevegi la Llei de pressupostos de l’Estat, motiu pel qual el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat inclourà les previsions necessàries per assegurar una actuació proporcionalment equivalent.
5.2.- Fons de modernització i racionalització de l’Administració
L'Administració de la Generalitat de Catalunya proposarà habilitar a la llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per als exercicis 2006, 2007 i 2008 un fons addicional anual per tal d’atendre polítiques retributives pròpies que, en aplicació de la normativa vigent i per donar compliment a allò que disposa l'art. 100.a) del DL 1/97, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa dels preceptes legals vigents en matèria de funció pública, contribueixin a la modernització, la racionalització i la millora de la productivitat de l'Administració de la Generalitat, i que comportin, per tant, una millora en la prestació dels serveis públics pel que fa a la seva qualitat, eficàcia i eficiència, mitjançant una gestió responsable i òptima dels recursos disponibles, que haurà de ser avaluada periòdicament per les parts signants, les quals, en cas necessari, podran proposar l’adopció de les mesures adients per assegurar l’assoliment dels objectius de millora fixats.
a) La dotació d’aquest fons serà equivalent al 0,3% anual de la massa salarial de tots els empleats i totes les empleades públics de l’àmbit d'aplicació de la Mesa General de Negociació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a als anys 2006, 2007 i 2008. La Mesa General de Negociació i, en el seu cas, les diferents meses sectorials, determinarà anualment l’aplicació i la distribució d’aquest fons per a col·lectius determinats i per a mesures específiques indicades al paràgraf anterior.
b) Per als anys 2006, 2007 i 2008, s’afegirà al fons addicional previst al paràgraf anterior un 0,05%, un 0,20% i un 0,30%, respectivament, en relació amb la corresponent massa salarial. Tanmateix, en cas que l’increment real de l’IPC estatal de l’any anterior resulti ser superior a l’increment general establert al punt 5.1, el percentatge corresponent a l’any afectat, és a dir el 0,05%, el 0,20% i el 0,30%, s’incrementarà amb el diferencial entre l’increment general i l’IPC estatal que s’hagi produït.
La distribució dels increments dels fons addicionals previstos en aquest paràgraf es determinarà a la Mesa General de Negociació.
____________________________________________________________
No hay comentarios:
Publicar un comentario