sábado, 17 de abril de 2010

ZONA AZUL..EVOLUCIÓN DOCUMENTADA


ZONA BLAVA........Segona  Part
SEGUIMENT I CONCLUSIONS DE LA CIUTADANIA


2. EVOLUCIÓ ........................
- Des de l'any 2004, inici d'aquesta modalitat d'aparcament,  fins  al mes de juliol del 2008, el nom de la mercantil contractada sota la modalitat de" concessió de la gestió i explotació de la Zona Blava" que apareix en tots els documents oficials és LOGÍSTICA INTEGRAL URBANA-PARKINGS S.L.

- En la Junta de Govern local nº 31, celebrada en el dia 6 d'agost del 2008, apareix per primera vegada el nom de la mercantil LOGÍSTICA INTEGRAL URBANA-PARKINS S.A.

- En el BORME nº 202 de 22 d'octubre del 2008, es publica el canvi societat de la mercantil LOGÍSTICA INTEGRAL URBANA-PARKINGS S.A. TRANSFORMANT-SE en una S.L. (SOCIETAT LIMITADA)

3. ACORDS EN PLENS I JUNTES DE GOVERN LOCAL............

- La Junta de Govern Local celebrada el 16 de novembre del 2004 va aprovar l'adjudicació de la gestió i explotació de la zona blava a LOGÍSTICA INTEGRAL URBANA-PARKINGS S.L. Per un termini de 4 mesos.

- La mateixa Junta de Govern Local, en data 16 de març del 2005 (un dia abans de la finalització el contracte signat amb aquesta empresael plec de clàusules econòmiques-administratives i tècniques que haurien de regir la contractació simultània sota la modalitat de concessió de la gestió i explotació de la Zona Blava, per un termini de 10 anys prorrogable fins un màxim de 25 anys.) VA APROVAR
També, S'APROVA que l'empresa LOLGÍSTICA INTEGRAL URBANA-PARKINGS S.L. HAURÀ D'EFECTUAR INGRÉS ANUAL del cànon pel servei i per tant, sense despesa per la corporació.

- La Junta de Govern Local en data 2 de maig del 2005, aprovà la suspensió del procediment licitatori del concurs públic obert per a la contractació, sota la modalitat de concessió de la gestió i explotació del servei públic d'aparcaments sota el control horari en les vies públiques. La justificació de la suspensió són les 3 al.legacions presentades. Una de les tres al.legacions presentades, va ser per la mateixa empresa LOGISTICA INTEGRAL URBANA PARKINGS S.L i dues presentades pel partit PSC, partit que restava a l'oposició. Una de les al.legacions es va resoldre amb la publicació dels diaris oficials sobre l'errada material. Les altres dues, restaven a estudi dels tècnics de la corporació. A DIA D'AVUI ENCARA NO S'HAN RESOL AQUESTES AL.LEGACIONS.

- La suspensió del procediment es publica en el BOP de Tarragona nº 105 en data 7 de maig del 2005 malgrat haver-se aprovat per PLE a posteriori d'aquesta publicació. La suspensió del procediment es va aprovar en el PLE en data 17 de maig del 2005.

- Malgrat haver-se aprovat en la Junta de Govern Local de 16 de maig del 2005, que aquesta modalitat d'aparcament no suposaria cap mena de despesa, en la Junta de Govern Local nº 31, celebrada el dia 6 d'agost del 2008 S'APROVÀ LA DESPESA per adquirir targetes i altre material per adaptació dels parquímetres. 53.428,05 € més IVA.

Cita textual de l'acta:
El Director de l'àrea de Via Pública ha manifestat la necessitat de contractar el subministrament del material, targetes i adaptació dels software dels parquímetres de la zona blava del municipi de Calafell. El dia 31 de juliol el Director de Serveis Jurídics, Compres, Contractació i Patrimoni ha emès informe jurídic proposant la contractació esmentada per procediment negociat sense publicitat per raons tècniques a favor de l'empresa LOGISTICA INTEGRAL URBANA PARKINGS S.A., PER ÉSSER L'ACTUAL EMPRESSA CONCESSIONÀRIA I PER TANT PROPIETÀRIA DELS EQUIPS QUE CAL ADAPTAR.”

És la primera vegada que s'anomena l'empresa com a Societat Anònima. També, crec important saber que el Director de Serveis Contractats, Patrimoni i Compres és Carles Cap... Sánc..., ex-regidor del PSC a Sant Boi quan Manel Romero també era regidor com a representant de CIU.

Cita textualment:
“Es tracta d’un contracte de subministrament en els termes de l’art. 9 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic, sense anunci de licitació per no donar-se cap dels supòsits de l’article 161 de la LCSP.”
“S’instrueix procediment negociat sense publicitat seguit amb una sola empresa a l’empara del que disposen:
L'article 157.c) de la LCSP: "Quan es tracti de lliuraments complementaris efectuats pel proveïdor inicial que constitueixin o bé una reposició parcial de subministraments o instal·lacions existents, si el canvi de proveïdor obliga a l'òrgan de contractació a adquirir material amb caracteristiques tècnques diferents, i això dóna lloc a incompatibilitats o a dificultats tècnqiues d'ús i de manteniments desproporcionades..."
L'article 157.f) de la LCSP: "En tot cas, quan el valor estimat sigui inferior a 100.000 euros."

- En totes les actes, en cada punt de l'ordre del dia, en un dels seus últims apartats, generalment s'aprova “donar compte” a les parts implicades. Sorprenentment, a l'acta de la JGL en data 2 de maig del 2005, en la JGL nº 1 en data 9 de gener del 2008, en la JGL nº 31 en data 6 d'agost del 2008, en la nº 32 en data 13 d'agost del 2008, en el Ple nº4 de 5 d'abril del 2005, en el ple nº 6 en data 17 de maig,en el Ple nº 14 en data 30 d'octubre del 2008 i en el Ple nº 4 en data 25 de març del 2009 NO APAREIX LA COMUNICACIÓ DE L'ACORD APROVAT A L'EMPRESA QUE GESTIONA LA ZONA BLAVA.

- En l'acta de la Junta de Govern Local nº 4 en data 28 de gener del 2009, a petició del coordinador de la Via Pública, s'aprova la determinació dels espais, temporalització i horari que haurà de regir la zona blava.

L'acta cita textualment:
"El Coordinador del Departament de Via Pública ha emès informe sobre la determinació de la Zona Blava al municipi, en el qual manifesta la naturalesa del municipi i la finalitat de la zona blava i proposa la següent determinació:
Determinació de la temporalitat
   Temporalitat d'estiu:
Es marca com a període d'estiu el comprés entre el divendres anterior a la Setmana Santa (data doncs variable) fins el segons diumenge d'octubre, inclosos ambdós dies, període en el qual tenim més afluència i densitat de població.
   Temporalitat d'hivern:
La resta de l'any, amb menys afluència i menor densitat de població.



























El punt de l'ordre del dia d'aquesta acta, és el nº 13. Al finalitzar la lectura d'aquest punt, us adonareu que us crea confusió de la globalitat de la informació. Aquesta manera de redactar els acords i d'altra informació pública, és un dels tarannàs d'aquest equip de govern. La confusió del lector o la possibilitat de diferents interprestacions és un dels jocs continus que podreu comprovar si llegiu alguna acta més. 

 
Plafó Informatiu de la Via Pública, on queda clar quins dies es paga (tots) i l'horari. Situat al Carrer Mossèn Jaume Soler amb Carrer St Pere.

 
A tots els Parquímetres apareix aquest logotip i el nom de l'empresa, sense determinar si és una S.A o bé una S.L
Màquina recaptadora on es pot veure el logotip, el segell de l'ajuntament, tarifes per residents i no residents, horaris, etc... Aquí també apareixen dos números de telèfons mòbils com a "Atenció al Client". Aquests números són:

687.995.214
687.995.215

Bé, amb tota aquesta informació ja podríem començar a treure´n conclusions. En breu, publicarem les nostres. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario